Pozycjonowanie za 300zł – Twój biznes tylko na tym straci!

ile kosztuje pozycjonowanie

Co Klient otrzyma za pozycjonowanie za 300zł?

Na rynku można spotkać różne ceny za usługi pozycjonowania, w niniejszym artykule postaramy się wyjaśnić, skąd
są te dysproporcje i jakie konsekwencje dla Twojej organizacji, może przynieść oszczędność kilkuset złotych.

ile kosztuje pozycjonowanie we wrocławiu

Działania agencji SEO wzięte pod lupę

Usługi SEO to nic innego, jak poprawianie widoczności stron internetowych w wynikach wyszukiwania na daną frazę, wpisaną przez Użytkownika.

Aby strona mogą piąć się w górę w wynikach organicznych, algorytmy wyszukiwarki Google muszą uznać dany serwis za wartościowy dla Użytkowników – względem sprecyzowanego zapytania przez daną osobę. Aktualnie wg branży SEO, na wyniki wyszukiwania wpływa ok 200 czynników (ale znając Google, jest ich znacznie więcej). Powodem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania danego serwisu jest odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek wraz z opublikowanymi na nich treściami oraz co równie ważne – ilością oraz jakością prowadzących linków z zewnętrznych stron www do strony Klienta.

Budowanie wizerunku i widoczność w internecie jest aktualnie najważniejszym kanałem pozyskiwania nowych kontraktów biznesowych. To czy Klienci znajdą Cię w wynikach wyszukiwania, zależy przede wszystkim właśnie od usług pozycjonowania (SEO).
Dlatego tak ważny jest wybór sprawnej i profesjonalnej agencji, oferującej najwyższej jakości usługi, certyfikowanej agencji z doświadczeniem, a nie firmy tylko czekającej na Klienta, zachęconego niską ceną.

Teraz najważniejsze – koszty i częste pytanie Klientów:

Dlaczego tanie pozycjonowanie jest gorsze od droższego? I czy nie da się zrobić tego taniej?

Agencje SEO stosują różne metody rozliczeń za efekty swoich działań w wyszukiwarce. Najczęstszymi z nich są: model efektywnościowy (za osiągnięte pozycje fraz w wyszukiwarce), stały abonament, zysk za osiągnięty ruch na stronie www, stały abonament + premie za efekt. Każda z tych metod ma swoje zarówno plusy i minusy.

Jednak tutaj zajmijmy się obsługą, jaką świadczą agencje SEO, aby przyciągnąć uwagę i pozyskać kolejnych Klientów.

Zaangażowanie agencji SEO przy tworzeniu kompleksowej kampanii w wynikach wyszukiwania

SEO jak każda usługa – może być wykonana profesjonalnie wraz z następującymi działaniami:
  1. Kompleksową obsługą Klienta
  2. Merytorycznym doradztwem we wszystkich technicznych aspektach prowadzonych kampanii SEO
  3. Wyborem optymalnych fraz zarówno ogólnych i „long tail” na podstawie analizy konkurencji wykorzystując przy tym narzędzia m.in. Google Webmaster Tools, Google Keyword Planner, SEMStorm, Ahrefs czy Senuto (ostatnie 3 narzędzia są płatne)
  4. Przeprowadzeniem audytu SEO i wdrożeniem zaleceń optymalizacyjnych w obrębie serwisu (samo to trwa dla dużych stron czy sklepów internetowych nawet kilkadziesiąt godzin pracy SEO-wca)
  5. Regularnym monitoringiem pozycji i reagowaniem na zmiany
  6. Tworzeniem zoptymalizowanych treści zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i użytkowników internetu (praca na przygotowanie kompleksowych analiz trwa kilka godzin)
  7. Tworzeniem specjalistycznych, merytorycznych raportów, opisujących skąd przychodzi ruch na stronę www, jakie podstrony generują największą konwersję, jakie podstrony notują słabsze wyniki i większe współczynniki odbić – wraz z gruntowną analizą, co należy poprawić, aby zwiększyć potencjał danych zakładek
  8. Oddaniem do wglądu listy pozyskanych odnośników, które jest najważniejszym czynnikiem wzrostu w wynikach wyszukiwania organicznego (każdy pozyskany odnośnik dla agencji rozliczającej się w sposób abonamentowo – efektywnościowy wynikają z ręcznego pozyskiwania linków z wartościowych miejsc internetu, dopasowanych do działalności Klienta i w miejscach, gdzie mogą znajdywać się potencjalni ich partnerzy biznesowi – znajdywanie tychże wartościowych miejsc ręcznymi metodami to kolejne kilka godzin w pracy specjalisty SEO)
  9. Informacją o napisanych ręcznie przez copywritera artykułach umieszczonych w branżowych i wysoce jakościowych serwisach tematycznych, związanych z działalnością Klienta (teksty napisane przez człowieka pod konkretne miejsce i temat)

Każda ta forma jest czasochłonna i kosztochłonna – lecz w dłuższej perspektywie czasu, przy aktualnych zmianach w algorytmie wyszukiwarki – dająca realny, długoterminowy wpływ na widoczność w rankingu oraz zauważalny wzrost sprzedaży.

Jakie mogą być skutki korzystania z usług agencji SEO – pozycjonowanie za 300zł?

Mogą równiez zdarzyć się agencje SEO, realizujące swoje usługi w sposób mało profesjonalny i zaniżający potencjał Twojego biznesu online. O to kilka przykładów:

  1. Przy modelu efektywnościowym – przy rozliczeniu za efekt, pomija się optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek, a jedynie pozyskuje linki – z prostej przyczyny, optymalizacja strony trwa nieraz kilkadziesiąt godzin, w takim wypadku dana agencja dokładałaby do biznesu, a nie na nim zarabiała. Często przy wprowadzaniu zmian optymalizacyjnych potrzebna jest praca programisty, co dodatkowo zwiększa koszty – dlatego pomija się tą działalność (w modelu abonamentowo – efektywnościowym, środki na optymalizację są zapewnione, stąd wyższa jakość optymalizacji serwisu)
  2. Linki w modelu za efekt z racji cięcia kosztów są pozyskiwane z automatów do tego służących, które rozsiewają po całym internecie odnośniki, nie patrząc przy tym, czy dany link będzie pochodził z miejsca wartościowego z potencjalnymi Klientami – czy nie. Ważna wtedy jest ilość, a nie jakość pracy. Co prawda linki takie mają moc dla wyszukiwarki, ale są kompletnie bezużyteczne dla Użytkowników – nie dając tym samym możliwości dotarcia do potencjalnych Klientów
  3. Treści służące do pozycjonowania generowane są najczęściej przez synonimizatory treści, które nie mają nic wspólnego z autorską pracą copywritera, dopasowaniem kontekstowym, czy wczuciem się w położenie osoby czytającej dany tekst
  4. System raportów – w modelu za efekt są to najczęściej wygenerowane raporty z systemu do monitoringu pozycji, bez komentarza i zaleceń do doskonalenia. Brak możliwości ze strony Klienta do zrozumienia jego znaczenia, brak informacji o realnym ruchu, który przyczynia się do wzrostu widoczności w wyszukiwarce i sprzedaży firmy

Jakie są nasze wnioski wobec taniego pozycjonowania?

Na tych dwóch przykładach można w łatwy sposób stwierdzić, który model rozliczeń jest usługą w pełni kompleksową i profesjonalną, dającą realne korzyści dla Klienta, a która polega tylko i wyłącznie na szybkiej próbie pozyskiwania linków i podwyższania pozycji w wyszukiwarce. Należy jednak pamiętać o jakości linków. Google wraz z kolejnymi aktualizacjami, karze firmy posiadające linki z kiepskiej jakości miejsc (kolejne aktualizacje Pingwina i Pandy, które powodowały wyrzucenie stron www z indeksu Google, tym samym dla sporej ilości firm ich biznes w internecie w przeciągu chwili przestał istnieć).

Nie twierdzimy że korzystanie z automatycznych narzędzi do linkowania jest tylko i wyłącznie złe, ale wiemy, że takich narzędzi należy używać “z głową”, aby w dłuższej perspektywie nie wyrządzić szkód Klientom w internecie, a jedynie podlinkowywać aktualne już zaplecze i umacniać dzięki temu serwisy główne już Klienta docelowego – w modelu efektywnościowym praca ta polega na zasadzie „nie ważne gdzie, nie ważne ile”.

Podsumowanie

Czytając niniejszy artykuł chcemy dać do myślenia wszystkim zainteresowanym usługami SEO, które są kosztowne, aby uzyskać długotrwały i stabilny efekt (koszty zakupu specjalistycznych narzędzi, czy długie godziny prac optymalizacyjnych, koszty pracy programistów i copywriterów), w odróżnieniu do szybkich działań, dających efekt na chwilę, lecz grożących dotkliwymi karami Google, z których wychodzenie trwało nieraz pół roku do roku, nie dając 100% gwarancji powodzenia, a już na pewno – nie przywrócenia do pozycji w wynikach wyszukiwania sprzed nałożenia kary.

Dlatego Drogi Kliencie – jesteś gotowy ryzykować swoim biznesem w internecie, aby zostać ukaranym przez Google i uzyskać karę ręczną lub filtr? Który zniweczy niezliczoną ilość pracy włożoną w stworzenie biznesu online, tylko przez oszczędność kilkuset złotych? Koszty wyjścia z kar Google są znacznie wyższe, mogą nawet prowadzić do zmiany nazwy domeny i rozpoczęcia wszystkiego od zera.

Zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania!

Share

Z branżą SEO/ SEM związany od 6 lat. W ciągu tego czasu przeszedł pełną ścieżkę zawodową kariery w agencjach marketingu internetowego oraz działów SEO w organizacjach, zaczynając do Młodszego specjalisty SEO do samodzielnego zastępcy SEO Managera w jednej z największych wrocławskich agencji, zajmujących się szeroko pojętym marketingiem 360. Wyspecjalizował się w audytach SEO, przeprowadzanych dla Klientów na rynku niemieckim. Od 2016 zarządza pracami działu SEO Penguinbehaviour. Równolegle rozwija się w pracach UX/ UI, analityce web'owej - mając na uwadze końcowy rezultat - wzrost ruchu na stronach www, wzrost świadomości o marce organizacji oraz wzrost potencjału sprzedażowego Klientów w Niemczech.

Wyślij