Jak skutecznie przeanalizować swoją stronę www? Twórz raporty niestandardowe Google Analytics!

raporty niestandardowe google analytics

Raporty niestandardowe Google Analytics pokażą prawdziwą skuteczność Twoich działań marketingowych

Każdy specjalista z zakresu marketingu internetowego powinien umieć poddawać weryfikacji dane, dotyczące promowanej strony internetowej obsługiwanego Klienta. Mówi się, że jeden precyzyjny pomiar, jest wart więcej niż opinia tysiąca ekspertów. I my się z tym zgadzamy! Liczby nie kłamią, choć jak wiadomo Google robi wiele, by nam te dane ukrywać.

Zatem czym jest te pomiary oraz metryki? Jak należy do nich podejść, by nie zatracić istotnych informacji w gąszczu danych, jakie generuje nam Google Analytics? Jak tworzyć raporty w oparciu o istotne mierniki i pomiary, które będą istotne z punktu widzenia prowadzonego przez nas biznesu oraz które mogą w sposób realny wpłynąć na strategiczne decyzje biznesowe? Z pomocą przychodzą do nas raporty niestandardowe Google Analytics.

Czym są metryki i pomiary w Google Analytics?

Próbując najprościej powiedzieć czym są metryki w rozumieniu analityki internetowej – jest to ilościowa miara aktywności Użytkowników danego serwisu. Metryką może być np. liczba Użytkowników przebywających na stronie www lub czas, jaki na niej spędzili.

Natomiast pomiarem w języku analityki internetowej są cechy charakterystyczne dla danej grupy Użytkowników przebywających na stronie www, dla których można przyporządkować konkretne metryki. Pomiar daje nam możliwość do zagłębiania się w konkretnych metrykach, które możemy filtrować wg naszych preferencji i celu analizy. Pomiarem może być np. ‘Nowi a powracający Użytkownicy’, czy ‘Wyświetlanie na desktopie a na urządzeniu mobilnym’.

tworzenie raportów niestandardowych google analytics

Czym są raporty niestandardowe?

Raporty niestandardowe są funkcją GA, pozwalającą na łączenie danych, które uznajemy za wartościowe do przeprowadzenia efektywnego pomiaru i łączenie ich w jednym pulpicie, tak by móc podejmować analizie w ramach jednego widoku, bez potrzeby przełączania się pomiędzy różnymi pomiarami. Funkcja ta jest wyjątkowo użyteczna, gdy chcemy sprawdzić większą ilość danych w konkretnym celu analizy.
 
 
 
 

Jak utworzyć raport niestandardowy?

Aby utworzyć raport niestandardowy w Google Analytics należy:

  1. Kliknąć w zakładkę ‘DOSTOSOWANIE’ w panelu nawigacyjnym
     
    jak utworzyć raport niestandardowy google analytics
  2. Wybrać opcję ‘+ Nowy raport niestandardowy’
  3. Nadać nazwę dla raportu oraz wybrać interesujące nas dane do filtrowania
     
    filtrowanie danych google analytics

Po ukończeniu konfiguracji nowego raportu, zostanie on zapisany w dostępnych raportach niestandardowych. Należy przede wszystkim pamiętać, aby wybierać wskaźniki, które faktycznie powiedzą nam jaka jest sytuacja naszego biznesu online oraz wskażą nam niszę, możliwą do zagospodarowania, o której do tej pory nie mieliśmy świadomości, że może istnieć.

6 raportów niestandardowych do zaimplementowania w Twoim panelu GA:

  1. Raport niestandardowy pokazujący efektywność ruchu na stronie: http://goo.gl/vVAfS
  2. Raport efektywności podstron, pokazujący które podstrony generują największy ruch: http://goo.gl/lCzpR
  3. Harmonogram pokazujący w których dniach tygodniach i o jakich godzinach uruchomić efektywne kampanie AdWords oraz z zakresu Social Media: http://goo.gl/MZ41T8
  4. Raport niestandardowy, pokazujący wejścia z bezpłatnych wyników wyszukiwania (SEO) na Twoją stronę: http://goo.gl/DCBi4f
  5. Sesje i odwiedzający. Raport pokazuje jakość generowanego na naszej stronie www ruchu: http://goo.gl/SbhfS0
  6. Konwersja przedstawiona na zasadzie tabeli przestawnej (wg dni i godzin)., dzięki której możemy prześledzić ilość dokonanych transakcji oraz zyski Twojej organizacji wg wybranych godzin: http://goo.gl/wqelzn

Podsumowanie

Raporty niestandardowe Google Analytics są funkcją, która może pomóc nam w odnalezieniu problemów z konwersją na naszej stronie www, wskazać dotychczasowe skuteczne metody pozyskiwania lead’ów, jak również obszary do doskonalenia w naszych działaniach e-marketingowych, tak by skuteczniej realizować cele biznesowe naszej organizacji.

Raporty niestandardowe GA mogą pomóc Ci w odnalezieniu problemów na Twoje stronie www, pokazać w którym momencie najlepiej uruchamiać płatne formy promocji, jak i odpowiedzieć na pytanie, które obszary działalności rynku jeszcze nie zostały wykorzystane, dając tym samym potencjał do ciągłego rozwoju.

Polecamy korzystanie z raportów niestandardowych GA, które syntetycznie pokazują zarówno dane ilościowe,
jak i jakościowe, które jeśli tylko zostaną odpowiednio przeanalizowane, będą mogły w znaczący sposób wpłynąć na podejmowane rozwiązania biznesowe, walnie przyczyniając się do wzrostu konwersji Twojego biznesu online.

Share

Z branżą SEO/ SEM związany od 6 lat. W ciągu tego czasu przeszedł pełną ścieżkę zawodową kariery w agencjach marketingu internetowego oraz działów SEO w organizacjach, zaczynając do Młodszego specjalisty SEO do samodzielnego zastępcy SEO Managera w jednej z największych wrocławskich agencji, zajmujących się szeroko pojętym marketingiem 360. Wyspecjalizował się w audytach SEO, przeprowadzanych dla Klientów na rynku niemieckim. Od 2016 zarządza pracami działu SEO Penguinbehaviour. Równolegle rozwija się w pracach UX/ UI, analityce web'owej - mając na uwadze końcowy rezultat - wzrost ruchu na stronach www, wzrost świadomości o marce organizacji oraz wzrost potencjału sprzedażowego Klientów w Niemczech.

Wyślij